7 Juli Arcklow – Kilmore

7 juli Arcklow-KIlmore 002

Om de overtocht naar Wales zo kort mogelijk te houden  en op aanraden van  de locals varen we vandaag naar Kilmore onder in Zuid- Ierland een afstand van zo’n 55 mijl.  Het is een lief klein vissershaventje met een kleine Marina er  bij. Om er te komen moesten we vanwege het tij om 5 uur vertrekken, dit was wel even wennen. De eerste 3 uur konden we zeilen, daarna moest de motor er bij om snelheid te houden. En zo kwamen we na 8 uur varen onder een bewolkte hemel en weinig wind aan in Kilmore. Het was vandaag trouwens wel koud 13 graden we zaten dan ook dik ingepakt op de boot. Het laatste stuk gaat over het Atlantisch Oceaan dat is ook merkbaar aan de lange deining die hier staat. Het geluk is weer met ons want eenmaal in de haven komt de zon er weer bij en is het zomaar weer 21 graden. Na een tuk te hebben gedaan gaan we in T-shirt het dorpje verkennen.

7 juli Arcklow-KIlmore 001

3 Responses

1. Karin L schreef:

Dag Tineke en Koos,

Wat een spannende tocht en mooie verhalen.
    Ik wilde een collage van Rutger’s huwelijk, die Gabrie maakte meesturen, maar het gaat mijn IT capaciteiten te boven. Nu hebben jullie wat om naar uit te kijken voor als je weer terug bent!! Liefs, G en K

2. De Gravin schreef:

Lekker stuurautomaatje aan hebben op google map gezien hoe Kilmore er uit ziet echt mooi.

3. Lia van der Fluit schreef:

Rarara wie is dit? Leuke foto…