23 Juli St Martin’s

Weer een mooie nacht zonder deiningen gehad. Gisteren waren we in de wolken van de fraaie dag maar toen ik vanmorgen boven dek  kwam waren we letterlijk in de wolken een grote deken van mist lag over ons heen. Wij kropen maar weer onder onze  donzen deken. Om 10 uur waren de eilanden om ons heen af en toe weer te zien , terwijl de zon toch al behoorlijk warm was kwamen er toch steeds weer nieuwe mist flarden. Vandaag gaan we wat kleine eilanden hoppen met onze bijboot. Trouwens  zonder  bijboot doe je hier niets je licht namelijk altijd aan de mooring of voor anker. Het eerste eiland is St. Helen’s (lijkt op Helena) Daarna hopten we naar St. Martin’s . Hoewel de eilanden vlak bij elkaar liggen verschillen ze toch veel wat betreft plantengroei maar ook de stranden hebben ander zand(Kleur en korrel grootte ) Wat nog wel aardig is toen we weg voeren van St.Martin’s zagen we De Wabber van Anje Valk die juist haar boot voor anker had gelegd. Wij terug en spraken haar aan, we werden meteen uitgenodigd om aan boord te komen en hebben een klein uurtje gezellig zitten babbelen ( Anje is de schrijfster van een aantal goede pilots voor de zeilers). Om 4 uur was het hoogwater  en hebben we  de Helena naar het Hoofdeiland St.Mary’s  gevaren en hebben daar in de baai voor Hugh Town het anker laten vallen . Het was even goed een warme dag. 20m en 21 juli Scilly 032

1 Response

1. Lia van der Fluit schreef:

Eindelijk weer wat leuke verhalen. We hebben even moeten wachten maar dan heb je ook wat. Ben ook benieuwd naar jullie foto’s van deze prachtige eilanden. Geweldig. Kan me er iets van voorstellen.. Veel plezier nog.